Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Skön söndag och fot möter hand...

Av Therese Franzén - 25 maj 2009 07:21

Tittar just nu ut genom fönstret för att konstatera att det är fint väder ute men är det varmt?

Det vet man aldrig. Det kan ju lika gärna vara en sån där fin försommardag fast kallt som tusan. Men vi hoppas på att det blir varmt som tusan istället.


Idag ska vi till Sivan för den obligatoriska vårfotograferingen. Jag nämnde det för Elin igår men då skulle hon absolut inte fotograferas. Idag verkar det vara andra bullar. Vi nämner det inte så mycket utan det blir nog bra när vi kommer dit. Vi hoppas att det kan bli en syskonbild också :-).

Efter det åker vi nog till Myran och leker av oss lite, sen en lunch på stan och en tripp till fina lekparken i Trädgårdsföreningen och till sist åker vi och hämtar pappa Mathias. Ikväll ska jag gå på föräldrarådsmöte. Jo, det stämmer, man kan from hösten titulera sig som föräldrarådsrepresentant. Tillsammans med Anna och Gunneli ska jag representera Vårlöken.


Igår var det en rätt skön dag. Vi tog det lungt på förmiddagen. Jag betalade räkningar, lagade kalops och tog hand om lite tvätt. Mathias sov i soffan medans Elin tittade lite på tv. Marktjänsten tillhörde visst mig men det fick han höra sen också :-).

Vid lunch åkte vi iväg. Mathias och Elin till tivolit som var i stan under helgen och jag och Alva åkte till Ikanohuset för att spendera lite pengar. Det blev bara till barnen. Jag hittade massor av snyggt men det passar inte kroppen än. Det är görsvårt att bli av med de sista kilona. Amningen gör då inte så att kilona rasar tvärtom, de sitter där de sitter. Men om jag inte minns fel så försvann det efter amningen. Visserligen tog det ett par år men det är väl bara att stå ut.

Nåväl, det var i alla fall skönt att få några timmar för sig själv och bara strosa.


Precis nu ser jag att Alva har hittat sina fötter. Det är första gången som jag ser det. Hon leker för fullt med dem :-). Så skojigt!

Det har hänt en del med henne senaste veckan. Hon gör antydningar till att vilja vända på sig men precis som syster så är hon inte så intresserad av att ligga på mage. Hon sitter gärna med vid matbordet och tittar storögt på oss när vi äter. Hon vill verkligen mer av sina vitaminer som hon får på sked varje dag så intresset för mat är väl på g. Och så nu fötterna. Det märks helt klart att hon är i en utvecklingsperiod, även på att hon äter kontant, nästan....


Nä, nu ska vi göra oss i ordning inför fotograferingen. Ha en skön dag!


Kramis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap! Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop mate...

Av Therese Franzén - 7 juni 2011 08:37

Jag åkte hem till våra vänner. Där vi så många gånger varit förr på goda middagar, stojiga barn och sena kvällar! Igår var det som att komma till ett främmande hus! En trött, tunn och ledsen vän tog emot mig. Ångesten är stor - hur kunde det hända!...

Av Therese Franzén - 4 juni 2011 23:39


  Världen vändes upp och ner! Den vändes upp och ner för våra vänner, främst för den fina tjejen och de fantastiska barnen! Livet är grymt just nu och vi står här och vill göra allt och mer därtill. Vi är splittrade! Vem ska vi hjälpa? Båda, s...

Av Therese Franzén - 31 maj 2011 08:02


Den är bilden säger allt om vår dag! Älskar dig, min fina! ...

Av Therese Franzén - 22 maj 2011 10:10

 Då var det dags för lillfröken att drabbas av vattkoppor. Allergi och vattkoppor på mindre än en vecka. Otur kan man lugnt säga! Bilden är ganska snäll, den visar inte alls hur mycket koppor den här lilla tjejen har in ansiktet och ögat. Än min...

Ovido - Quiz & Flashcards