Alla inlägg under maj 2010

Av Therese Franzén - 14 maj 2010 21:29


Förra veckan var en riktig skitvecka, bokstavligt talat! Alva långtidssjuk, sen fick jag och M besöka toan några gånger och efter det blev Elin febrig. Typiskt att vi skulle på konferens till Kolmården med jobbet. Otur för mig men jag fick väl lite plåster på såret då jag tog mitt pick och pack till Stockholm i början av denna vecka istället.

Där hittade jag dessa fina små popcornlådor till våra små som avguda popcorn.

 


Det var nog i rättan tid som denna långhelg kom. Känner att man jobbat mycket, varit borta och inte ägnat så mycket tid till barnen. Det märks, framför allt på Elin som får sina tonårsutbrott. Jo, ni läste rätt. 4-åring är som en tonåring ibland. Inte lätt att hantera men det går väl över....

Alva är nyfiken. Titta säger hon med stark röst och stora, blå ögon. Världen blev så stor när hon började hos Sivan. 

     


För några helger sedan var vi hos M kusin i Mantorp och hade en väldigt trevlig dag, tack om ni läser detta! Elin fick rida och Alva och jag provsatt. Det var ett stort ögonblick för storfröken. Sen att de gossarna i familjen blev populära var ju grädden på moset.


Imorgon är det dags för bröllop i Ljungsbro. Ska bli mycket trevligt trots att jag varken känner brud eller brudgum. Men det brukar ju inte vara något problem att förlusta sig för det.

Vårt eget bröllop närmar sig ju med stormsteg. Tycker att vi betar av den ena efter det andra men är lite orolig för då det är dags att sy ihop hela paketet. Men vi har ju hjälp så det ska vi inte vara oroliga för. Det ordnar sig alltid....

Klänningen med stor K är i alla fall inköpt. Så nu ska jag tappa ytterligare 4 kg, minst, innan jag är nöjd. Inbjudningarna är så gott som klara. Lite finputsning återstår och en till diskussion kring gästlistan. Vill få ut dem i mitten av juni.


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards