Alla inlägg under november 2009

Av Therese Franzén - 23 november 2009 10:04

Alla känner sig krassliga. Alva började förr förra veckan med 40 graders feber. Mathias tog efter och sen började Elin i fredags. Hon är fortfarande dålig om än lite bättre. Eller vad vet jag! Dagarna har varit bra över lag och sen kommer febern smygande. Igår kväll somnaden hon, sittandes i soffan, innan halv sju med 39, 6 grader i kroppen. Lilla skrutten! Och jag är väl minst krasslig av alla. Lite frossa och halsont, inget mer.....

Helgen har med andra ord spenderats inne med en efterföljande effekt av rastlöshet. Men jag fick en ny idé igår vilket betyder ett nytt pysselrum till barnen. Det kommer att bli kanon!!!!


Alva har varit på 10 månaders kontroll. Nu är hon 70 cm lång och väger 9150 kg. Hon hasar sig fram på rumpan med hjälp av händerna. Exakt precis som Elin gjorde. Likheter finns det fler av. Elin var nästan 10 månader när hon började ta sig fram och nästan på dagen började Alva göra likadant. Ingen har velat ligga på mage och rulla runt, började sitta rätt tidigt och kör apgången istället för krypandet. Systrar, helt klart!!!!


I lördags åkte jag ner på stan för att känna julstämning i Trädgårdsföreningens julmarknad. Men så mycket strunt det fanns. Hittade några fina julhjärtan att hänga i granen. Inget mer...


Nu ska jag underhålla min stora skrutt. Kanske ska vi slipa trappen tillsammans??


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards