Alla inlägg under februari 2010

Av Therese Franzén - 22 februari 2010 07:15

Strax innan sju i morse började jag att klä på mig ytterkläderna, handskarna i bilen. Termometern visade -14 grader och så gick jag ut. 

 

Det var då inte -14 ute, det var -25!!!!

 

Vår termometer måste ha visat den senaste lägsta temperaturen. In, på med mössa och handskarna visade sig ha frusit till is..... Lika härligt som en varm morgon vid Medelhavet!

 

Brrrrr.....

Av Therese Franzén - 20 februari 2010 16:48

Det finns ingen begränsning!

Det snöar....igen!

Blir det som de säger så kommer det att ha kommit 100 cm snö denna vinter och ALLT ligger kvar! Så nu har jag dokumenterat för man lär väl aldrig få vara med om liknande igen!


      

Av Therese Franzén - 19 februari 2010 06:45

  

  


Då kom det mer snö! Så där 1 dm har nu lagt sig ovanpå de redan befintliga 70 cm. Och mer skall det bli.....


Veckan som gått har snurrat på i hiskelig takt! Jobb, mat, nattning, sova....osv. Jag har varit hysteriskt trött. Somnat i soffan varenda kväll! Men igår såg jag en ljusning. Kunde till och med följa herrarnas distanslopp i skidskyttet utan större trötthetsproblem.

Så var det, ja! Vinter-OS i Vancover är igång. Ingen är mer road än jag! Skidor på längden och tvären gillar ju jag. Även min älskade, som inte gillar skidsport, har faktiskt visat sig ganska intresserad denna gång. Kul tycker jag!

Två guld och ett brons har det blivit hittills. Vi hoppas självklart på mer redan ikväll!


Nu kryper vi in och inväntar den andra dm som är på gång!



Av Therese Franzén - 15 februari 2010 07:00

Efter en smått kaotisk tillvaro har vi landat igen och Mathias har blivit mycket bättre i ryggen men det strular fortfarande har en röntgen är att vänta. Får se vad den säger!


Jag började jobba förra tisdagen. Det känns lustigt att vara här igen. Man har gått i sin föräldrautstyrsel så länge att man knappt vet hur det är att vara en normal arbetstagare. Men snart vet jag!

Det är skönt att få vara lite vuxen, prata om annat en bajsblöjor, Fåret Shaun och välling. MEN vad jag saknar dem när jag är på jobbet.....


Helgen började med väggbygge till trappen, en trevlig middag med pappa och sedan skidskytte som gick åt skogen! Igår tog Elin med sig sin kärlek Ludde på Disney on ice. Härliga kompisarna Zara och Linus var också med. Det bjöds på korvgrillning i Familjen Hjorts trädgård efteråt i den 70 cm djupa snön och strålande solen.

Nej, jag skojar inte! Vi har en helt enorm vinter. Snön har legat i er än två månader nu. Det är kallt och ljust trots att solen inte visat sig speciellt många gånger. Istapparna hänger meterlånga från taken, alla gator är snötäckta och SJ har naturligtvis problem med tågen...


Alva blir imorgon 13 månader. Hon väger snart 10 kg och är 74 cm lång. Snart börjar hon gå. Nu drar hon sig upp mot allt och alla och längs med möbler och släpper taget ibland.

Elin är fundersam över döden och blir så ledsen vissa dagar för att hon inte vill dö. Svårt att förklara för en fyraåring och det gör iónt hjärtat att se henne så förtvivlad men det är väl en del av utveckling och bara att försöka förklara så enkelt det bara går.



Ovido - Quiz & Flashcards