Alla inlägg under april 2008

Av Therese Franzén - 16 april 2008 12:03

Ovan: Gott med glass från Bosses!

Mitten: Älskade unge!

Nedan: Morfar och Elin i lekparken! 


Snart dags att bege sig till stockholm - igen!

Har snart bott på samma hotell 3 veckor i rad. Börjar nästan känna mig hemma där. Visserligen har hotellet strulat en del sen i helgen då det visade sig att de tagit betalt en extra gång. Pengarna har vi inte fått tillbaka ännu men senast måndag nästa vecka - skandal!

Ska beklaga mig ett par extra gånger i morgon då jag checkar in :-)!!!


Längtar efter helgen då vi får mysa hela familjen igen. Saknade Elin massor helgen som var även fast det var skönt att bara ha tid för sig själv.

Det börjar ju bli dags för trädgårdsfix och tänkte bedriva någon timme på Blomstertorget under helgen för att få tips och idéer på hur vår härliga trädgård ska se ut. Det bli nog i alla fall en Ligusterhävk och några hängade marktäckare över muren. Vår enorma slänt har jag inte en aning om förutom att den ska vara lättskött!


Elin var hos mormor och morfar hela helgen! De har lekt i lekparken, tittat på brandbilar, varit och handlat, läst sagor och allt annat skoj! Jag tror att både Elin och mormor och morfar tyckte det var lika kul :-). Mormor har inte pratat om annat än helgen!!! Så det är ju inte svårt att få barnvakt - snarare tvärtom, hihihi!!!

Hon har allt världens bästa mor- och farföräldrar!!!!


Hörs snart igen!

Kram från mig.


Dagens :-): härliga vår.

Dagens :-(: omständiga människa!!!

Av Therese Franzén - 13 april 2008 19:42

Ovan: Partybruttor på Fridays! 

Nedan: Se, vilken fin blomma min älskade dotter gav mig!


Senaste veckan har minst sagt varit händelserik. Förra lördagen var släkten här på 30-årsmiddag och det var jättetrevligt. Jag fick massor av fina presenter, tex. en resa till Rostock och bidrag till en ny matsalsmöbel. Tack ALLA!

På lördagsnatten vaknade jag av halsont och trodde att jag legat i drag då fönstret varit uppe men jag varsnade ganska snabbt att det inte berodde på det. Söndagen bedrevs huttrandes invirad i en filt. Måndagen tog jag mig knappt ur sängen men var tvungen för en tid på Vårdcentralen. Och där visades det att jag hade halsfluss. Jättekul! Kåvepenin, 3 gånger om dagen i tio dagar blev jag ordinerad. De tabletterna verkade på en gång och redan på kvällen kände jag mig mycket bättre. Elin var också lite dålig både söndag och måndag så därför var vi hemma "hele" familjen. Nu gällde det ju bara att Mathias och Elin inte skulle åka på något inför Stockholmstrippen som skulle ju gå av stapeln till helgen. Tisdag gick, även onsdag och på onsdag natten blir han väldigt dålig. På morgonen hade han 40 graders feber och den gav inte med sig så Lillis tar med honom till sjukhuset på eftermiddagen och där visade det sig att det var halsfluss. Så även där blev de Kåvepenin och Elin äter också i 10 dagar nu för att halsflussen inte ska komma tillbaka.

Där försvann hans medverkan på trippen :-(. Jag blev så ledsen och arg över att det aldrig någonsin kan gå utan att strula och nu skulle min älskade sambo inte följa med på trippen vi pratat och fixat med i flera månader!!!

På fredagen sa jag hej då till min lilla familj och åkte till tåget. Träffade våra resekamrater och beklagade mig över att Mathias inte var med. MEN vem kommer då dragandes på sin lilla väska? Väldigt blek och tilltuffsad men han var ju där. Jag blev så glad att han kom! Puss på dig!

Mathias blev bättre och bättre och resan var jättelyckad. Vi bowlade, åt thaimat, shoppade, var på Golden Hits och Kicki´s (kareokebar) och drack väldigt gott och mycket!!!

Jag vet inte hur många gånger som vännerna har sjungit för mig denna helg men det var ju skojigt.

TACK alla som var med! Så stolt jag är som har såna fina vänner och familj!


Jag får gå tillbaka ett par dagar och berätta om min 30-årsdag. Onsdagen började som vanligt. Jag fick ett tidigt stort grattis från Elin och Mathias och sen åkte jag och jobbade. På morgonen fick jag inte så värst mycket gjort utan jag satt mest i telefonen och hörde fina "Ja må hon leva"!

Jag hade fått order om att finnas på kontoret på lunchen och då fick jag present och blommor från jobbarkompisarna och sen åkte vi på lunch till Mjellerumsgården. Mycket trevligt!

Efter lunch kom ett blombud till mig med en fantastisk blombukett och på kortet stod det "Grattis världens bästa mamma. Kramar Elin". Då blev jag rörd!

På kvällen lagade Mathias 3-rätters som bestod av Skagentoast, oxfilé och potatisgratäng och Budapestbakelse till efterrätt. Jättemysigt!


Det var den veckan, det!

Kramisar från mig.


Dagens :-): Sååå glad över allt som hänt denna vecka

Dagens :-(: sliten (undra varför?) & söndag


Partybruttorna!

Ovido - Quiz & Flashcards