Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese Franzén - 29 oktober 2009 20:15

  

Pizza i hotellsängen. Alva äter inte pizza, bara så ni vet...

  

Helgen som var spenderades i Örebro tillsammans med mor och far. Samtidigt som mannen fanns i Stockholm på en rätt så överförfriskad med trevlig gubbhelg...:)

Jag, pappa och Elin intog Gustavsviks upplevelsebad. Något helt annat än Linköpings avdankade simhall. Här fanns det otäcka vattenrutschkanor, en fors som man for som en vante i (enligt pappa) och en väg ut i det fria där man fick bada i varmt vatten samtidigt som regnet smattrade mot ytan. Det och barnrutschkanorna var Elins favoriter. Rätt så trötta av allt badande och en tåskadad Elin skulle vi snabbt men utan problem hitta en restaurang som serverar ätbar barnmat, enligt Elins smak. Gick rätt lätt och så gott var det. Även kvällen middag var fin, pizza i hotellsängen.... MUMS!!!


  

Elin som tant...

 

På söndagen åts en fantastisk frukost och sen styrde vi kosan mot Hallsberg. Någon måste ha velat straffa någon i denna stad för det var håla i ordets största bemärkelse..... Lunch fick vi inta på tågstationens sunkiga hak. Uhhhh, det bara ilar jäms med ryggraden.....

Varför var vi då i Hallsberg?

Jo, vi var på Children´s, ett upptäckarhus. Där kunde barnen leka i massor med olika rum. Bland annat affär, brandstation, café med stickade bakverk, vattenlek, bondgård och sjukhus. Det var något som var bra med denna bortglömda håla....


Myshelg heter detta...

Kram


Av Therese Franzén - 29 oktober 2009 20:08

  


I natt tog frosten alla mina fina cyklamen så det var bara att besöka stans blomsteraffärer för lite nya inköp men det blev rätt billigt. Köpte fint granris och la dit några mossbollar från baksidan, fina, vinröda blad och några röda bär från Robbans häck och allt blev klart på ett kick.

Vädret är ju allt annat än härligt. Rått, kallt och ingen snö. Inte för att jag har väntat mig snö så här års men trevligt vore det ju.... Men nu ser det i alla fall varmare ut hemma.


    


Ta hand om er i höstrusket....

Av Therese Franzén - 28 oktober 2009 21:00

Alva mage  

Pytteliten Alvis


Besöket hos BVC-tant virrpanna gick bra. Inga som helst problem med huvudet denna gång. Vilket var väldigt skönt att höra naturligtvis! Oron blir ju mindre av goda besked men sättet hon hanterat detta på är ju fortfarande fel om än bra att vara vaksam men det går ju att vara smidigare. Tacksamma är vi i alla fall som har en kärnfrisk Alva.

Vikten står nu på 8975 g.


Alva och jag intog S:t Hans kyrka på förmiddagen för att lyssna på en babykonsert vilket var ett lysande beslut. Det var så bra och musikälskande Alva stromtrivdes. Vi sjöng om Petronella, lilla stjärnan och Gud, eftersom vi var i kyrkan. De är verkligen hängivna sina arbeten dessa människor. De ger allt av sig själva, kommer ihåg oss föräldralediga och pratar gladeligen om skrikiga nätter, bajs upp på ryggen och trotsiga treårsupptåg trots att det själva inte har barn eller har utflugna barn. Sen får man fika för en alldeles för billig penning.... nästan så man skäms!


  


Dagen innehöll även ett sagostundsbesök där vi träffade efterlängtade kusinerna! När det var dags för hemgång så tvärvägrade Elin men efter några lånade böcker blev läget bättre. Vägen hem kantades av mycket prat om den fina månen som hela tiden bytte sida då bilen svängde. Helt plötsligt hade den gått vilse i Hackeforsskogen men som tur var så hittade den hem till oss sen. Elin ville bo i ett hus på månen och sen hoppa därifrån....


  


Hon är så klok vår trotsiga, lilla skrutt.

De många, underfundiga kommentarerna är helt otroliga....







Av Therese Franzén - 12 oktober 2009 15:14

Ja, hej igen!

Länge sen men strul med tekniken, fullt upp hela dagarna och så är det ju det här med hösten. Många säger att hösten är så låååång, ingenting händer. Själv har jag alltid tyckt att hösten bjuder på mycket härligt. Man får uppleva en fantastisk natur med kalla nätter och soliga dagar. Naturen visar alla sina färger och förbereder sig inför vinter, precis som vi gör. Vi packar in, bunkrar ljus och deppar lite grann. För visst gör vi det! Vi går in när vi som mest behöver de allra sista solstrålarna innan den där gula saken försvinner totalt.

Och det är väl just det jag gör nu, höstdeppar pyttelite, fast jag egentligen tycker om hösten! Jag bara väntar på att få inta vinterkomaläget och tända brasa och ljus hela dagarna. Vila upp mig inför nästa säsong.

Men men, nu ska jag faktiskt ut och höstrensa lite. Altanen ska fixas, jord ska läggas ut på framsidan och så ska det sista ogräset bort. Just för att trädgården ska inta vinterkomaläget.....


Sedan sist har jag hunnit med min allra fösta utekväll på sisådär 1,5 år sedan. Ladies Night var utflyktsmålet och en visit på Harrys. Det blev mycket vin och så snurrade hela världen. "Dagen efter" spenderades i sängen och vid fyrasnåret var jag ok igen. Jag måste träna upp vintarmen igen, hihihihi....


Då var det dags, ut och rensa.

Alva snorar och sover, Elin tittar på tv. Nu passar jag på!


Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards