Alla inlägg under juli 2008

Av Therese Franzén - 18 juli 2008 07:52

...och som jag har längtat!!!

Idag ska vi först till stan en snabbis och sen bär det av till Helena och Linus för en lunch med föräldragruppen. Mysigt att se alla barnen och växande magar!!!!

Ikväll blir det att ta upp nypera ur landet och till det blir det kanske ett gott, grillat fiskpaket med god kall sås. Kankse ska överraska Mathias med det som faktiskt jobbar idag.


Nä, nu är det frukost!


Kram från mig


Dagens :-): S E M E S T E R

Dagens :-(: Lite för lite sömn zzzzz......

Av Therese Franzén - 16 juli 2008 11:44

Måste ju skriva om att Elin är jätteduktigt på pottan. Skönt med sommar då hon springer nakis eller i sina fina trosor och säger att hon är kissnödig. Hon blir alldeles till sig, stolt som en tupp, när hon kissat. Hon vill visa upp det hon åstadkommit för alla i närheten. Hon har till och med gjort nummer två.


Det var det! Ni som har småbarn eller haft vet hur stolt man är. Ni andra får stå med såna här skriverier, haha!!!


Hej igen!

Av Therese Franzén - 16 juli 2008 10:08

....och gud så skönt!

Denna vecka har verkligen smugit sig fram i snigelfart. Vill bara att den ska ta slut. Veckan bjuder också på oro över morfar som råkade ut för en liten stroke i söndags kväll. Nu har de i alla fall hittat proppen och nu ska medicinering och rehablitering till. Vänster hand och ben vill inte riktigt följa med. Hoppas innerligt att allt går väl. Ska bli så skönt att få träffa honom nästa vecka.


I fredags var vi på en trevlig middag hos farfar och Birgitta hos den sistnämnda i Malmslätt. Vi fick fantastikskt god mat och Elin blev helfrälst i gammelfarfar eller gammeltorsten som hon säger, hihi! De busade, sparkade boll och bara mös. Det var så härligt att se!


Ikväll blir det kvällsmat hos Lillis och Ove och sen ska skruttfia sova över där. Imorgon är det sista dagen för Elin där och på fredag ska bara hon och jag mysa. Sen är det bara lugn och ro i hela tre veckor för hela familjen :-)!


På tisdag börjar vi resan mot Östersund. Som det ser ut nu så stannar vi över i Stockholm och Sundsvall på vägen upp. Det blir ju rätt långt att åka för Elin annars. Vi ska invadera kusin Anna och Johan i deras trea och ta över stackars Max rum. Så vi blir alltså 7 personer i deras lägenhet i en vecka. Men det kommer att gå kanon, vi har ju så trevligt tillsammans. (Se deras underbara Max och Frida på bilderna nedan)


Kramis från mig.


Dagens :-): Bara 1 1/2 dag kvar....

Dagens :-(: Mår sådär....




 


Av Therese Franzén - 10 juli 2008 05:28

God morgon i finvädret!

Jag veeeeet, det är för tidigt men Mathias klocka ringde och då bestämde jag mig för att NU ska jag skriva i bloggen. Måste bli bättre på detta. Ett par gånger i veckan är väl inte för mycket begärt.


Förra veckan spenderades i norra tyskland, närmare bestämt i Rostock med omnejd. Vi hade ett fantastiskt väder med över 30 grader i tre dagar. Bland annat så var vi i Warnemünde och solade och badade. Man kan väl likna det stället vid vilken medelshavsort som helst. Hur mysigt är det inte när restaurangerna ligger en efter en vid vattnet, många fina båtar och härlig sand mellan tårna. Det enda som kanske inte var så "medelhavskt" var väl vattentemperaturen - blott 17 grader!!!!

Elin blev ju självklart i eld och lågor då vi sa att nu ska vi bada. Med en skräckblandad förtjusning sprang hon upp och ner i vattnet eller fanns i någons famn. Hon ville så gärna bada men tyckte det var förskräckligt kallt.  Skrek som en stucken gris mellan skratten!


Nu är det dock jobb igen fram till den 17:e. Känner verkligen inte för att jobba men det är trots allt rätt skönt att få undan lite som man inte annars  hinner med. Det är ju kavlugnt både på kontoret och området.

Denna vecka är Elin hos mormor och morfar och har det mysigt eftersom Sivan har stängt. Man får pyssla ihop det lite och man har ju underbara människor omkring sig som ställer upp som barnvakt i en hel vecka. Nästa vecka är det farmor och farfar.


Igår lekte jag bilmekaniker vilket kanske inte är brukligt när det finns en karl i huset men lite pill är faktiskt kul ibland och det här var pill. Vi var tvugna att byta några lampor (ombesiktning idag) och det var inte gjort i en handvändning. Först var man tvungen att skruva loss nåt luftfilter och inte nog med det så var de så trångt att man knappt kom ner med handen för att dra ut lampan. Till slut lyckades det i alla fall. Så lite oljig blev jag allt om händerna :-)!


Häromdagen var vi hemma hos farmor och farfar en stund för Mathias skulle klippa sig (han är nästan helt kal på huvudet nu). Då satt Elin och ritade varpå jag sa kan du skriva Elin. Hon säger ofta när vi ritar att man ska skriva mamma, pappa, Elin. Varpå ungen börjar ljuda sitt namn och låtsas skriva! E L I.... n:et kom inte men jag tyckte det var smått otroligt. Vi andra vi bara tittade på varandra när det hände.


Elins sovrutiner håller kanske på att ändras lite. Man märker att hon inte är lika trött då hon inte är hos Sivan eller är väldigt aktiv. Hon har inte somnat speciellt tidigt om kvällarna och det blir ju lite tufft när man ska iväg innan sju. Därför sa jag att hon inte behövde sova igår och det gick ju bra. Hon somnade en kort stund på väg från mormor och morfar men jag väckte henne snabbt. Allt slutade med att hon somnade sittandes i soffan utan varsig tvättning eller tandborstning vid kvart i sju och jag hade inte mage att väcka henne för det. Snacka om trött!


Nähä, dags för lite morgonbestyr!

Ses snart!

Kram från mig.


Dagens :-): Lite hemlig av mig, hihi....

Dagens :-(: jobb, jobb. jobb

Ovido - Quiz & Flashcards