Alla inlägg under juni 2008

Av Therese Franzén - 23 juni 2008 08:56

Usch, så dålig jag är på att skriva och nu har det ju hänt en del och hälften har jag säkert glömt. Det får nog bli några inlägg.

Midsommarhelgen har precis varit och det har varit lugnt och skönt med massor av trevligt sällskap.

På Midsommarafton kom mamma, pappa, Lillis och Ove på "fest" och det var kanontrevligt. Vi åt och åt och åt och spelade kubb, tipspromenad och hade det mysigt. Elin var i sitt esse och bara mös. Elin sov till nio och sen blev det lite stressigt med packning inför avresa till Västervik för att hälsa på Anna, Rille och barnen.

Vädret var väl sådär i Västervik men det var kanontrevligt med god mat och trevligt sällskap. Elin och Mathias badade i poolen, havet var inte dirket aktuellt då det bara var 17 grader varmt. Elin åkte de stora vattenrutchbanorna och hoppade i stora poolen. Hon är då inte rädd för vatten!

Natten spenderades i Anna och Rilles husvagn och det blev inte mycket sömn. Fick så extremt ont i ryggen och så var det lite trångt men Elin och Mathias sov gott. Kl. 6 vaknade Elin till och ville har välling i vagnen som stod förtältet och lotten föll på mig. Jag packade i en trött Elin i vagnen och själv virade jag in mig i handdukar och diverse kläder för det var svinkallt ute. Elin somnade om efter ett tag och jag kunde till slut bära in henne i husvagnen igen. Skönt att komma in i värmen!

Vi åkte hem runt 12 och väl hemma var vi så trötta hela familjen så vi bara satt i soffan hela eftermiddagen.


Nä, jag får nog fortsätta skriva en annan dag.

Kram från mig.


Dagens :-): skön helg

Dagens :-(: fortfarande jättetrött

Av Therese Franzén - 11 juni 2008 07:31

Vi har haft högsommarvärme under ett par veckor med strålande sol och 30 grader varmt - nästan hela tiden. Men nu har vi fått en liten andningspaus. Idag är det 14 grader och mulet...och nu reganr det visst!!! Glad, faktiskt, eftersom det ser ut som om man befinner sig på Kanarieörarna mitt i sommaren överallt. Brunbränt gräs och dammoln så fort man ska gå någonstans. Vår nya, fina gräsmatta ser inte riktigt frisk ut men vi hoppas att den hämtar sig snart.

Jag gillar ju värme men har jag inte tillgång till en sval sjö där jag kan svalka av mig bli jag koko i planeten.


Helgen som var spenderades mest i vattnet för Elins del. Vi träffade både mormor och morfar och farmor och farfar över middagar. Mycket trevligt!


Idag är Elin på Familjedaghemmets dag vilket betyder att alla dagmammor i området träffas och fikar tillsammans med barnen. Denna gången var det hos den andra Siw i Kvinneby.


Igår var det Sveriges EM-premiär i fotboll. När det kommer till VM och EM tycker jag att det är fruktansvärt kul att kolla på fotboll. Man känner sig som ett med alla andra patrioter i detta land. Fick rysningar när hela stadion sjöng nationalsången och sen gick det ju bra också. 2-0 till Sverige mot ett extremt passivt Grekland, vilket var hemskt tråkigt att se. Vår egen superstjärna Zlatan gjorde första målet och sen, med mycket tur, gjorde en ljushårig historia det andra. (Petter Hansson, tror jag han heter :-))

På lördag väntar Spanien. Uuhhh, så nervöst!


Kram från mig.


Dagens :-): Snart Midsommar.....redo.

Dagens :-(: Vill verkligen vara ledig nu!!!!

Av Therese Franzén - 2 juni 2008 08:37

Klockan är halv nio och det är 16 grader varmt i skuggan, så det blir ännu en varm dag. Helgen bjöd på superväder och Elin har badat i flera timmar både lördag och söndag.

Fredagen började med en vanlig morgon men lite senare började jag känna mig snurr och det gav illamående vilket betydde att det inte gick så bra att jobba. Höll ändå ut till halv tre då min helg började och sen åkte jag hem och la mig. Trodde att det kanske berodde på vätske- och saltförlust så jag tog ett stort glas vatten och hittade några chips i skafferiet. Gick och la mig och kollade bitvis på en film med Jennifer Aniston "Ryktet går" (faktiskt jättebra) och slumrade ibland. Sen blev det faktiskt bättre. Skönt för det är inge roligt att vara snurr i planeten.

Mathias tog med Elin till någon festlighet på Stångebro men det var ingen höjdare eftersom hon belv ledsen när de åkte karusell.

På kvällen grillade och drack  vi gott och sen tog vi det lugnt på altanen en stund.


Lördagen började med att Elin sov till sju och vi låg kvar till nio och bara myste.

Sen blev det fruktost på en frömjölig altan och efter det slog Elin huvudet i soffbordet.  Inte roligt!

Det blödde som bara den och hon var så ledsen. Vi fick rådet att duscha henne och titta på jacket efter det. Vi tyckte att det var så pass stort att någon åtminstone kunde titta på det men det tyckte inte Sjukvårdsrådgivningen eftersom man vanligtvis inte syr i huvudet och tejpa går ju inte. Ok sa vi väldigt tveksamt!

Efter ett tag så tog Mathias med Elin till akuten i alla fall och där limmade de ihop jacket. Kändes inte riktigt ok att de hade nekat oss att åka upp då det faktiskt fanns ett tredje sätt att fixa jacket. Nu går hon men en limbula av jättestorlek. Men hon är helt ok!

Lördagseftermiddagen och kvällen spenderades hos Micke och Malin där vi firade Ebba så blev 2 år i fredags. GRATTIS gumman!

Ebba och Elin badade tills de inte orkade mer och Ellen hoppade studsmatta med en massa trix.

Elin somande runt tio den kvällen. Ville prompt titta på Musse med Ellen och hennes kompis Lova.

I går gjorde vi i ordning på altanen och det blev ju helt klart roligare att vara där efter att allt frömjöl försvunnit. Elin badade med diverse hopp, dyk och skutt i poolen.

Vid fyra var det dags för teater, Lassemajas detektivbyrå, i Gamla Linköping. Det var jättebra! Kanske att Elin är lite för liten. Hon blev nämligen lite rädd ett tag men det ordnade upp sig senare. Efter föreställningen var det dags att inta medhavd pickninck vid paviljongen.

Det var den helgen!

Denna vecka är bara 4 dagar lång och i helgen är det 3 dagar ledigt. Skönt!


Kram från mig.


Dagens :-): 4 veckor kvar till semester

Dagens :-(: Frustrerande att det är 4 veckor kvar till semestern

Ovido - Quiz & Flashcards