Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Midsomamr över

Av Therese Franzén - 23 juni 2008 08:56

Usch, så dålig jag är på att skriva och nu har det ju hänt en del och hälften har jag säkert glömt. Det får nog bli några inlägg.

Midsommarhelgen har precis varit och det har varit lugnt och skönt med massor av trevligt sällskap.

På Midsommarafton kom mamma, pappa, Lillis och Ove på "fest" och det var kanontrevligt. Vi åt och åt och åt och spelade kubb, tipspromenad och hade det mysigt. Elin var i sitt esse och bara mös. Elin sov till nio och sen blev det lite stressigt med packning inför avresa till Västervik för att hälsa på Anna, Rille och barnen.

Vädret var väl sådär i Västervik men det var kanontrevligt med god mat och trevligt sällskap. Elin och Mathias badade i poolen, havet var inte dirket aktuellt då det bara var 17 grader varmt. Elin åkte de stora vattenrutchbanorna och hoppade i stora poolen. Hon är då inte rädd för vatten!

Natten spenderades i Anna och Rilles husvagn och det blev inte mycket sömn. Fick så extremt ont i ryggen och så var det lite trångt men Elin och Mathias sov gott. Kl. 6 vaknade Elin till och ville har välling i vagnen som stod förtältet och lotten föll på mig. Jag packade i en trött Elin i vagnen och själv virade jag in mig i handdukar och diverse kläder för det var svinkallt ute. Elin somnade om efter ett tag och jag kunde till slut bära in henne i husvagnen igen. Skönt att komma in i värmen!

Vi åkte hem runt 12 och väl hemma var vi så trötta hela familjen så vi bara satt i soffan hela eftermiddagen.


Nä, jag får nog fortsätta skriva en annan dag.

Kram från mig.


Dagens :-): skön helg

Dagens :-(: fortfarande jättetrött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap! Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop mate...

Av Therese Franzén - 7 juni 2011 08:37

Jag åkte hem till våra vänner. Där vi så många gånger varit förr på goda middagar, stojiga barn och sena kvällar! Igår var det som att komma till ett främmande hus! En trött, tunn och ledsen vän tog emot mig. Ångesten är stor - hur kunde det hända!...

Av Therese Franzén - 4 juni 2011 23:39


  Världen vändes upp och ner! Den vändes upp och ner för våra vänner, främst för den fina tjejen och de fantastiska barnen! Livet är grymt just nu och vi står här och vill göra allt och mer därtill. Vi är splittrade! Vem ska vi hjälpa? Båda, s...

Av Therese Franzén - 31 maj 2011 08:02


Den är bilden säger allt om vår dag! Älskar dig, min fina! ...

Av Therese Franzén - 22 maj 2011 10:10

 Då var det dags för lillfröken att drabbas av vattkoppor. Allergi och vattkoppor på mindre än en vecka. Otur kan man lugnt säga! Bilden är ganska snäll, den visar inte alls hur mycket koppor den här lilla tjejen har in ansiktet och ögat. Än min...

Ovido - Quiz & Flashcards