Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Therese Franzén - 29 oktober 2008 07:11

Bilden är från Brio´s hemsida. Visst är den fin?


Igår var vi på ännu ett besök på mödravården, besök för v. 29. Blodtryck, blodvärde, sf-mått, hjärtljudslyssning, och äggviteprotein-prov. Allt såg bra ut men jag hade lite väl högt på äggviteprovet så nu har jag gjort en urinodling för att se om det kan vara en urinvägsinfektion. Hoppas inte det... Annars mår lillfis alldeles utmärkt där inne. Hjärljuden ligger mellan 140-150 ungefär. Jag har gått upp 12 kg???????

Var ska detta sluta, hahahaha????

I veckan var vi och köpte ett jättefint babyskydd som vi fann på Blocket. Fick den för 800 och en ny kostar 1300 kr så det var ett klipp och den är nästan som ny. Smidig med en bas där man bara klickar i babyskyddet. Så nu har vi handlat den första saken till bebis.


Elin, vår älskade lilla skrutt, blev lite svartsjuk när hon insåg att det faktiskt kommer en bebis som till råga på allt fick en present av mamma och pappa. När jag bar babyskyddet ville hon också bli buren av mamma. Insåg att det är så det kommer att vara i början.

Hur hanterar man sånt?

Bara att vara där för henne, antar jag, eller.....?

Elin är annars inne i en liten trotsperiod men kvällarna kan inte vara mysigare. Vi läser bok i hennes säng när hon dicker vällning, hon älskar böcker, sen säger vi god natt och släcker lampan. Jag brukar fråga om jag ska sjunga och då får hon välja sång. Det är en bra blandning hon väljer mellan Snickerboa eller tipp, tapp eller så brukar jag sjunga Du är det finaste jag vet.

Och, oj, vad lillskrutten njuter och sonmnar gör hon snabbt ovasett godnattvisa eller inte. Myspys!!!


Imorse när jag lämnade hos Sivan (Madde) så sprang hon fort in i lekrummet. Jag ropade att jag skulle gå och ville ha puss och kram då säger hon "Hej då, hälsa pappa". Det lät så gulligt så att jag nästan fick en liten tår i ögat.


Nu längtar jag verkligen efter ledighet. Går ju ner till 75% den 1/12 och sen går jag hem den 18/12. Bara 1 1/2 månad kvar. Börjar känna mig lite otymplig och har rätt ofta sammandragningar. Vi har bestämt oss för en vikarie nu och det känns skönt. Ska ringa henne snart för att meddela det.


Sköt om er där ute.

Kram från mig och lillfis


Dagens :-): Fick lite jul- och vinterstämning i morse, frost...

Dagens :-( Lite otymplig....


Ovido - Quiz & Flashcards