Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Therese Franzén - 21 oktober 2008 07:26

Vår lilla skrutt är förmodligen på väg in i en trotsperiod igen fast man vet aldrig det kan ju vara en lindrig sådan. Men man märker tydligt att hon vill sätta gränser och bestämma mycket själv. Det gäller att vara konsekvent men smidig. Inte alltid det lättaste. Igår var en riktig gnällkväll. Tom med på McDonald´s gnälldes det om det ena efter det andra. Det tog musten ur både mig och Mathias och det blev inte så mysigt som vi föreställt oss.

Men hon ÄR världens goaste unge som överraskar oss varje dag! Hon har  kommit på vad flicka och pojke är och det sitter hon och funderar en hel del på. Ibland, efter en lång stunds tystnad, pekar hon på utvald person och säger "han har snopp/hon har lillstjärt". Undrar vilka tankar som flyger omkring.


Hela familjen är lite småkrassliga. Hostar, halsont och lite snuva. Känner på mig att det blir långdraget och att man aldrig kommer att får någon feber som slår ut bakterierna, vilket är att föredra så att man snabbt blir friskt.


Elin var på sin första bioföreställning i söndag. Farmor och farfar tog med kusinerna på Mamma Mu och det var en höjdare. Alla hade suttit som små ljus i 80 minuter och ätit sina popcorn. När jag hämtade stod Ebba och Elin och sa Muuuuuu.


Ser fram emot fredag då det är time för en liten tjejmiddag. Jag var ute ganska sent men fem eller sex kommer i alla fall. Ska bli mysigt med lite tjatter med damerna.


Lillfis mår bra och sparkar och en del. Jag är i v. 28 och mår bra. Har nu bestämt mig för att gå ner till 75% from 1/12 och sen går jag hem 18/12. Skönt!!!!! Jag vill verkligen inte klaga för jag vet att många har det värre. Men har ju lite ont i svanskotan, ryggen och högt upp i magen. Men det släpper ju. Vet ju det.

Längtar till nästa BM-besök, nästa vecka, och få lyssna på de små gallopperande hjärtljuden. Elin är jättego och pratar mycket om bebis, vad hon ska ge bebis och pussar och kramar magen.

Dags att jobba. Sköt om er därute.


Dagens :-): söta tjejen gillar sin "nusse"

Dagens :-(: lite dåligt tålamod hos vissa.......

Ovido - Quiz & Flashcards