Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Therese Franzén - 3 oktober 2008 07:15

God morgon i stugorna!


Det började egentligen redan i går då Mathias ringde mig på jobbet och började ställa frågor om kökbordet vi planerar att köpa. Var det fanns, hur mycket det kostade och var presentkorten fanns som var avsedda för detta bord. Jag började ju bli lite fundersam men tänkte inte så mycket mer på det sen.

Igår dök han upp på jobbet på eftermiddagen och skulle prompt ha bilen och sen försvann han. Nu började min kvinnliga intuition säga mig att detta handlar om att köpa köksmöbeln och vad stod inte ihopskruvat i köket när jag kom hem, jo fina vita stolar och bord. Elin hade förstås skvallrat på vägen hem då hon sa: "Vi köpt stol till dig, mamma"! Härliga unge!

Blev man glad?

Det kan man säga....

Nu blev vi ju av med det där hemska gamla IKEA-bordet som hängt med sen 1998 och som vid flytten stod ute mitt i smällkalla vintern under någon månad, om inte längre.... eftersom vi inte skulle använda det mer men så bidde inte fallet.


Idag är det underbara fredag, den absolut bästa dagen på hela veckan. Ikväll blir det middag med familjen och förmodligen kycklingtortillias. Tänk den som fick dricka rött vin till det....... Ja ja, var sak har sin tid nu är det bebis och mineralvatten som gälller.


Imorgon ska familjen börja dagen med en frukost på stan och sen ska vi handla lite julklappar, kors i taket faktiskt!

Vi brukar alltid vara så sent ute att man ibland springer där på stan dagen innan med halva Sverige bredvid. Nej, inte i år. Detta års julklappar ska vara inhandlade innan november är slut. Punkt!


Nä, nu ska jag jobba och njuta av denna fredag som tydligen ska bjuda på höståska enligt arbetskamraterna. Undrar det ja......


Kramis från mig och lillfis.


Dagens :-)

nytt i köket

fredag

underbar man man har

Dagens :-(

det skulle väl vara vädret i så fall...



Ovido - Quiz & Flashcards