Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Kräksjukan och en lååång dag

Av Therese Franzén - 21 februari 2008 08:39

Uvaligen, vilket dygn!

Det började igår morse vid 6 då jag skulle kliva på ett tåg mot Göteborg via Norrköping och Katrineholm. Det visade sig att tåget inte gick till K-holm pga urspårningen i helgen. Så det resultrade i en timmes försening både dit och hem. Trött och sliten efter en lååång dag får jag, på bussen hem, mellan K-holm och Norrköping ett sms av Mathias att Elin kräks. Stackars liten! Jag ville att bussen skulle flyga över Östersötland och ville hem på en gång och så sitter man på en buss i snigelfart på pyttevägen.

Vår lilla Skrutt har säkert kräkt över 20 gånger i natt och gråtit efter vatten. Man vågar ju inte ge för mycket för då kommer ju allt bara upp igen. Nu verkar det som om hon i alla fall får behålla allt. De skulle visst äta lite nyponsoppa nu.

Inte roligt att sitta här på jobbet och bara längta hem och få ta hand om Skrutten.


Nu får vi väl se hur helgen artar sig med tanke på Melodifestival och Elins sova-över-helg hos mommo och moffa. Vi hoppas ju inte att den här sjukan ska härja mer hemma hos oss. Peppar, peppar!!!


Grattis på födelsedagen, Anna min vän, som också har ett magsjukt barn hemma och visst ja, Grattis Henke, som också börjar närma sig 40, hahaha!


Nä, nu måste jag jobba.

Puss o kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap! Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop mate...

Av Therese Franzén - 7 juni 2011 08:37

Jag åkte hem till våra vänner. Där vi så många gånger varit förr på goda middagar, stojiga barn och sena kvällar! Igår var det som att komma till ett främmande hus! En trött, tunn och ledsen vän tog emot mig. Ångesten är stor - hur kunde det hända!...

Av Therese Franzén - 4 juni 2011 23:39


  Världen vändes upp och ner! Den vändes upp och ner för våra vänner, främst för den fina tjejen och de fantastiska barnen! Livet är grymt just nu och vi står här och vill göra allt och mer därtill. Vi är splittrade! Vem ska vi hjälpa? Båda, s...

Av Therese Franzén - 31 maj 2011 08:02


Den är bilden säger allt om vår dag! Älskar dig, min fina! ...

Av Therese Franzén - 22 maj 2011 10:10

 Då var det dags för lillfröken att drabbas av vattkoppor. Allergi och vattkoppor på mindre än en vecka. Otur kan man lugnt säga! Bilden är ganska snäll, den visar inte alls hur mycket koppor den här lilla tjejen har in ansiktet och ögat. Än min...

Ovido - Quiz & Flashcards