Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap!

Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop material till både kransar och stång. Att vi sedan inte han med dans runt den hemmagjorda stången gjorde detsamma!

Vi fick även det begäret mättat efter ett besök i mysiga Emmalund! Både Elin och Alva dansade koncentrerat och älskade varje sekund. Fiskdammen och badplatsen var även de populära!


Jag saknade dock min sargade vän som genom sin handlingskraft och envishet faktiskt mår mycket bättre nu! Hon är enormt målmedveten, orkar ta tag i saker och räds inte framtiden utan snarare ser fram emot den. Allt fixas i ett rasande tempo och vi har hunnit med både middagar och vindrickande!

Jag överdriver inte när jag säger att jag är mäkta imponerad!  

Hon grejar den här krisen utan tvekan men trots allt mod så är hon naturligtvis inte sitt vanliga jag för det! Många funderingar och ångestladdade nattimmar!


Mina svärföräldrars fina tomatplantor behövde lite extra utrymme så det blev en röjareftemiddag i den lilla rabatten och resultaten blev så här (lite nöjd om jag får säga det själv:

 

   

Veckan innebär en hel massa jobb, planering inför min fina kusin med familjs besök nästa vecka och avslutas med att jag och mamma åker på mysresa till Stockholm!

Ska bli härligt skönt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards