Alla inlägg den 17 september 2009

Av Therese Franzén - 17 september 2009 15:51

Jag tänkte att nu ska man vara lite ambitiös. Tog fram sågen, sekatören, handskarna och musklerna. Sågade bort den fula syrénen och hade just kommit halvvägs genom rosenbusken då grannen kom hem.

"Tar du bort vår buske, sa grannen"

"Va, sa jag. Det är väl våra rosenbuskar?"

Nä, tydligen så var det grannens och jag som trodde att de pikat oss för de risiga buskarna som om de ville att vi skulle ta bort dem men icke.

De blev ju inte arga men så jag skämdes, skämdes och skämdes. Tror jag bad om ursäkt hundra gånger.

Som tur är så växer de där buskarna bokstavligt talat som ogräs men det ursäktar ju inte klantigheten.


Alva och jag tog en promenad i morse och intog öppna förskolan i Hackefors. Mycket trevlig stund, fick jag och Alva. Annars är det ju mest hon som får hänga på.


Imorgon åker vi till simhallen och sen till farmor och farfar för myskväll.


Kramis


Dagens :-): mysig mamma-alva-dag

Dagens :-(: stackars granne som med nöd och näppe undgick grannens röjarstund


Ovido - Quiz & Flashcards