Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Therese Franzén - 6 mars 2009 10:58

Idag blir vår Alva 7 veckor. Har svårt att förstå att det går så fort. Hon har, sen en vecka tillbaka, börjat med små härliga och finurliga leenden. Det är så härligt att man helt klart bara smälter. Nu ligger hon i sin babysitter och tittar på mig.

Hon väger nästan 4500 g och mår alldeles utmärkt. Just nu så sover hon jättebra på nätterna. Äter oftast bara två gånger och i natt åt hon bara en gång vid 03.00

Elin avgudar sin lillasyster!

Det märks då hon hellre är hemma hos oss än hos Sivan. När hon vaknar varje morgon och promt ska till lillasysters säng och pussa med snorig näsa. När Alva ligger i sin babysitter och Elin kommer med filt.

När Alva är ledsen och Elin ska hyssja (stavas det så?)

DET ÄR SÅ HÄRLIGT!

Ibland kommer självklart de små tjyvnypen och hon är inte alldeles kompis med att jag ammar lilla Alva. Men det får man ju ta!

Det var som vår BVC-sköterska sa:

- "Tänk om mannen skulle komma hem med älskarinnan"!

Just så känns det säkert för Elin.


Vi har väl börjat hitta en vardag men jag är så trött på denna slaskiga vårvinter och vill att det ska torka upp och sopbilen ska ta bort allt grus och att man ska kunna ta på barnen lite mindre kläder i alla fall så vi kan gå ut till en torr lekpark i den värmande vårsolen! Mycket begärt kanske!

Idag ska jag köpa en vårjacka till Elin som hon kan ha till sina fina skalbyxor. Kanske blir det en mössa också.


I morgon ska jag och Alva på tjejmiddag hos Nettan. Det ska bli mycket trevligt. Hade ju varit ännu trevligare om man kunde ta sig några glas vin. Men det få vänta! Alva måste ju ha käk!


Nä, nu ska jag dammsuga och moppa några golv. Sen ska vi laga pytt i panna och senare träffa farmor på en fika.

Trevlig helg!


Kram från oss.


Dagens :-): Skönt med fredag, ser fram emot en mysig helg med familjen.

Dagens :-(: Tröööööt på slask....



Ovido - Quiz & Flashcards