Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Therese Franzén - 1 maj 2008 10:08

Då var man ledig igen - 4 dagar!

Känns som om jag inte varit på jobbet en hel vecka på åratal. Det känns av också. Högarna växer hela tiden på skrivbordet!

Vi har fått värmen till stan även om det just idag inte ser speciellt skönt ute. Men vi har haft upp mot 20 grader några dagar.

Naturligtvis blev jag magsjuk - igen - då det var som finast förra helgen :-(.

Så vår mysiga förlovningsmiddag (som vi båda planerat på varsitt håll) blev det inget av. Istället överraskade Mathias oss med en mysig picknick i skogen på måndagen. Smörgåstårta, jordgubbar och champange blev det. Det var väldigt roligt med en sån överraskning.


Igår var det Valborgsmässoafton och våra föräldrar var här på grillmiddag. Fläskfilé, fläskkotletter, ugnsbakade rotfrukter och tzatziki. Sen hade mamma gjort årets första rabarberpaj av Roffan och Gunnels rabarber. Mums!!!

Det var verkligen evigheter sen de var här. Det är ju så att man får skämmas!

Ordning och reda från och med nu!

Elin gillar verkligen sin farmor och farfar och mormor och morfar. Och det är ju lite skojigt att hon säger mormor och farmor men sen blir det Ove och "omas". Farfar och morfar kommer var det lider!

Som Ove säger: Vi är bara inneboende, haha!


Idag tror jag att vi ska påbörja planteringen av tujahäcken. Ja, de blev ingen Ligusterhäck. Hörde att det tar evigheter att få höjd på den och tujorna är redan 60-80 cm när de planterar och sedan växer det med väldig fart. Bra för vi vill ju ha insynsskydd.

Ska inhandla lite blommor till alla krukor också. Tror faktiskt att jag planterar sommarväxter på en gång. Hoppar panséerna!

Imorgon kommer Lotta, Anna, Marie och alla småttingar hit på lunch. Jag hoppas på en varm fredag så vi an sitta på altanen och surra.


Nä, nu får man väl ta och göra sig i ordning!


Kram från mig.


Dagens :-): Är riktigt glad och lycklig :-))!

Dagens :-(: Nu ser jag att det regnar!

Ovido - Quiz & Flashcards