Alla inlägg den 23 november 2008

Av Therese Franzén - 23 november 2008 16:01

Idag har vi tagit fram pyttesmå kläder till vårt kommande barn och de hänger nu på tork i tvättstugan. Tänk att de verkligen är så små när de kommer...

De små sockarna där det knappt syns att ett par goa fötter ska värma sig eller den lilla vinteroverallen som ska omsluta den mjuka kroppen.

Vi har mycket efter Elin men jag kommer inte att kunna slita mig från nyföddhyllan i butikerna den närmsta månaden.

Det är sju veckor kvar till beräknad ankomst vilket känns spännande och med en liten skräckslagen känsla i magen.

Hur kan man få tillåtelse att bli tvåbarnförälder utan att någon har satt en godkändstämpel?

Jaja, det ska nog gå bra. Andra har ju klarat det och fått fina barn så då ska väl vi också göra det.


Helgen har varit mysig med lite pyssel och nattbesök i Lambohov. Mathias var ute med jobbet igår och då åkte Elin och jag till mamma och pappa. Elin stormtrivdes och åt med god aptit den goda tacosen som serverades.

Vi kom hem vid halv elva och då var farmor och farfar här och bytte däck på bilen. Vi gjorde även det på vår. Skönt!

Det var så klart en höjdpunkt att farmor och farfar var här.


I veckan blir det lite pyssel inför 1:a advent. Ska köpa några nya stjärnor och något mysigt till Elins rum och sen ska jag damma ordentligt innan grejorna sätts upp.


Sköt om er!

Kram från mig och lillfis.


Dagens :-): Skön söndag med familjen

Dagens :-(: Trodde faktiskt att det skulle komma lite mer snö....


Ovido - Quiz & Flashcards