Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Therese Franzén - 5 juli 2009 22:00

Klockan tio var jag på Blomsterlandet för att köpa sommar- och inneblommor. Det blev vita pelargoner, murgröna, vit hänglobelia, flitiga lisa och några andra vita och gröna växter. Gillar vitt, märks det???

Efter blomstertorget tog jag omvägen förbi Ikanohuset och bytte ett par byxor. Hade köpt ett par men insåg att de var alldeles för stora. Har visst gått ner lite fast jag inte trott att det skulle vara möjligt med detta sötsug....

Jag har i alla fall inte hunnit plantera mina fina blomster för det har varit fullt upp idag. När jag kom hem åt vi köttbullar, färskpera och brunsås sen gav vi oss på den hemska väggen i vårt minsta rum som varit gråspacklad i evigheter. Där har det tidigare suttit en dörr som vi satte igen och sedan dess har vi väntat på att hustomten skulle ta tag i fixandet. Det gjorde han ju aldrig så det fick vi allt fixa själva. När vi väl hittat en målare hade han så förbaskad svårt att komma hit. Två spacklingar har gjorts och sen orkade vi inte tjata mer så nu är halva väggen tapetserad.

Kan ju smyga in här att jag rörde till det en aning då jag mätte fel på första våden, mätte 2 m men det skulle vara 2,5 m. Aj, aj, aj!!!


Efter tapetseringen gick vi ut för att ansa rejält i ena häcken. Vi hann lite mer än halvvägs innan häcksaxen gav upp. Imorgon blir det många vändor till tippen.

Sen blev det laxmiddag och sedan körde jag en städsväng medan Elin somnade helt utmattad framför Musse och Mathias duschade Alva.

Vilken dag, eller hur?


Nu ska jag Googla på mördarsniglar och imorgon blir det inköp av bekämpningsmedel mot äckligheterna. Brrrr....


Kram och god kväll.


Dagens :-): Känner mig väldigt nöjd med allt fix...

Dagens :-(: Mördarsniglar.....bort

Ovido - Quiz & Flashcards