Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Familjeliv....

Av Therese Franzén - 24 augusti 2009 10:02

Pappa-dotter-puss


Igår stressade vi iväg, efter det att Mathias och pappa byggt färdigt fina trappen, till Busfabriken och babysim. Elin fick busa medans Alva fick simma. Och vad hon "simmade"!!! Hon fullkomligt älskar vatten men så trött hon blev. Vi gick upp efter 20 minuter så det skulle bli en positiv upplevelse och inte förknippas med gråt och trötthet. Nästa söndag är det dags igen...




En av Elins alla mollusker


Sen ett år tillbaka så har Elin härliga mollusker på sin lilla kropp. Det är många och det sprider sig som ogräs. När det ska försvinna blir det röda och en del blir infekterade och kliar. Tycker så synd om min lilla skrutt men hon har vant sig och tror nog att det ska klia och vara lite konstigt på kroppen.




Vi var på det där extrabesöket på BVC häromdagen och allt så fint ut med huvudet. Det kändes skönt. Alva har, på 1,5 månader, gått upp 1 kg! Så nu väger hon 8080 g, precis lika mycket som Elin vägde när hon var tio månader och Alva är sju månader. Snacka om att de är olika.


Alva åker Paddan i Göteborg




Alva och jag


Det där mamma-bebis-bandet håller på att tänjas ut litegrann. Jag ammar väldigt lite nu. Igår kväll fick jag lite ångest över det. Så därför satt jag lite längre än vanligt med henne i famnen där i mörkret efter nattningen. Hon blir ju så stor och det går så snabbt samtidigt är det ju så härligt och se alla framsteg hon gör.

Men var tog det där lilla, lilla trekiloknytet vägen?


Nu säger hon ma-ma-ma också och tror nog att hon säger lampan eftersom hon tittar på lampan när hon säger så! Mojs-mojs-unge...


Nu på morgonen skulle jag precis packa in alla i bilen och åka till Myran. Då hade Alva somnat på sitt täcke i köket så nu väntar vi på att hon ska vakna så vi kan åka och leka lite. Elin är superduktig och tog nederlaget som en stor tjej, trots att vi missar skojiga sångstunden.


Kram på er


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap! Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop mate...

Av Therese Franzén - 7 juni 2011 08:37

Jag åkte hem till våra vänner. Där vi så många gånger varit förr på goda middagar, stojiga barn och sena kvällar! Igår var det som att komma till ett främmande hus! En trött, tunn och ledsen vän tog emot mig. Ångesten är stor - hur kunde det hända!...

Av Therese Franzén - 4 juni 2011 23:39


  Världen vändes upp och ner! Den vändes upp och ner för våra vänner, främst för den fina tjejen och de fantastiska barnen! Livet är grymt just nu och vi står här och vill göra allt och mer därtill. Vi är splittrade! Vem ska vi hjälpa? Båda, s...

Av Therese Franzén - 31 maj 2011 08:02


Den är bilden säger allt om vår dag! Älskar dig, min fina! ...

Av Therese Franzén - 22 maj 2011 10:10

 Då var det dags för lillfröken att drabbas av vattkoppor. Allergi och vattkoppor på mindre än en vecka. Otur kan man lugnt säga! Bilden är ganska snäll, den visar inte alls hur mycket koppor den här lilla tjejen har in ansiktet och ögat. Än min...

Ovido - Quiz & Flashcards