Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Therese Franzén - 17 augusti 2009 20:32

 Elin i Ängelholm


Ikväll somnade vår stora, lilla prinsessa utan napp, medvetet. Och det kröp i kroppen på henne men inga problem. Hon somnde lika fort som vanligt och nu håller vi tummarna för att nästkommande nätter går lika bra. Moroten är ett busfabrikenbesök på fredag och Kolmården lite längre fram så vi kan lämna napparna till Lille skutt.


I´v got you...


Under vårt Lisebergsbesök ville ju inte regnet hålla sig borta och använda paraply funkar inte riktigt så bra. Efter många om och men och sneda blickar på alla som använde regnponcho så tog han, Mathias, på sig en Lisebergsponcho. Det ögonblicket kunde jag inte låta bli att föreviga....


Stora Alvis


Alvis börjar bli stor, nu sitter hon så stadigt och idag började hon dra sig med fötterna och tog sig faktiskt runt ett trekvarts varv. På torsdag ska vi på den där extra kontrollen och jag bara undrar hur yr hon, BVC-tanten, kommer att vara denna gång.... Återstår att se.


Trappen blir strålande fin


Vi bygger trapp, eller rättare sagt Mathias och pappa bygger trapp. Jag sköter markservicen med mat och dricka. Tittar nyfiket och önskar att jag kunde lite mer. Den blir så satans snygg. Vi tackar allra ödmjukast för all hjälp, pappa!

Sen blir det ju inte sämre av att det kommer asfalt och plattor där om några veckor.


Imorgon blir det Sivan och Trädgårdsföreningens lekpark med Anna, Nils och Elsa. Ska bli trevligt!


Kram på er!


Dagens :-): Elin.....stora, duktiga tjejen.

Dagens :-(: håret mitt är tjockt...



Ovido - Quiz & Flashcards