Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Länge sen sist.....

Av Therese Franzén - 24 september 2008 08:44

God morgon i stugorna!

Jag vet, är förskräckligt dålig på att skriva i bloggen men jag har verkligen inte haft lust och ork.

Orken tryter varje dag. Tror nog att jag behöver lite järntabletter men får hålla mig till på måndag då det är dags för ett MVC-besök.

Lillfis i magen mår väl. Är i v. 24 just nu. Sparkar och buffar en hel del. Känner mig fortfarande ganska smidig förutom när man ska böja sig i de minst bekväma ställningarna eller när Elin promt vill busa riktigt ordentligt. Tur man har en karl i huset!

Elin tycker att det ska bli skoj med bebis, i alla fall från och till. Ibland är det "inte ha bebis, Elin arg då" och ibland är det puss och kram på magen. Dagsformen styr helt!


Än så länge, peppar, peppar, har vi inte åkt på någon sjuka i familjen. Men man går ju bara och väntar....

Vi hoppas det dröjer läääänge till.


Mathias har varit en riktig hantverkare på sistone. Slammat muren och kaklat badrummet. Nu saknas bara en golv- och vägglist runt dörren så är allt "helt". Vi är dock inte överens om färgen på dörrlisten. Jag vill har vit och Mathias vill ha ek. Får se vem som drar det längsta strået...


Onsdag till fredag i förra veckan var Östersundskollegorna nere och hälsade på oss på jobbet. Vi hade det riktigt trevligt och de var häpna över det välplanerade programmet. (Får väl ta på mig den äran :-))

Vi hade rundvandring på Garnisonen, åkte med S:t Ragnhild på Göra Kanal och åt den mest gudomliga förrätt någonsin, en helt vanlig Skagentoast, checkade in på Söderköpings brunn där vi stannade två nätter, hade lite konferens och sen fick vi ganska mycket fritid att gå på spa eller vad man nu ville. Fredagen spenderades i Gamla Linköping och på Mjellerumsgården. Det blev mycket mat ska jag säga.

Våra chefer var rätt generösa och erbjöd oss en spabehandling för max 500 kr och det tackade man ju inte nej till. Tråkigt och typiskt nog så var allt fullbokat så det bidde inget.


Nä, dags o jobba.

Kram från mig och lillfis.


Dagens :-): längtar efter min familj...

Dagens :-(: dimmigt ute och lite orkeslös...

 
 
Ingen bild

Kusin Anna!

24 september 2008 10:49

ÄNTLIGEN!!!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Franzén - 27 juni 2011 07:00

Midsommarhelgen var härlig! Lugn, god mat och trevligt sällskap! Barnen var förväntansfulla! Vi började dagen tidigt med att, på pappa M inrådan, ta en plocka-blommor-promenad! Sagt och gjort, med mycket grönt och några blommor fick vi ihop mate...

Av Therese Franzén - 7 juni 2011 08:37

Jag åkte hem till våra vänner. Där vi så många gånger varit förr på goda middagar, stojiga barn och sena kvällar! Igår var det som att komma till ett främmande hus! En trött, tunn och ledsen vän tog emot mig. Ångesten är stor - hur kunde det hända!...

Av Therese Franzén - 4 juni 2011 23:39


  Världen vändes upp och ner! Den vändes upp och ner för våra vänner, främst för den fina tjejen och de fantastiska barnen! Livet är grymt just nu och vi står här och vill göra allt och mer därtill. Vi är splittrade! Vem ska vi hjälpa? Båda, s...

Av Therese Franzén - 31 maj 2011 08:02


Den är bilden säger allt om vår dag! Älskar dig, min fina! ...

Av Therese Franzén - 22 maj 2011 10:10

 Då var det dags för lillfröken att drabbas av vattkoppor. Allergi och vattkoppor på mindre än en vecka. Otur kan man lugnt säga! Bilden är ganska snäll, den visar inte alls hur mycket koppor den här lilla tjejen har in ansiktet och ögat. Än min...

Ovido - Quiz & Flashcards