Alla inlägg den 28 april 2009

Av Therese Franzén - 28 april 2009 11:51

Jo, det var ju länge sedan jag skrev med jag har ett giltigt skäl. Datorn fick virus  och var tvugen att läggas in på datorvård hos doktor Thomas. Får hoppas att han får ordning på grejorna! Så nu är jag hemma hos mor och far och lånar deras dator.

Det är ju lustigt att man kan bli lite beroende av något som egentligen är så onödigt och som man klarat sig utan större delen av livet. Men varje dag går man ju in och tittar på mail, googlar eller bloggar. Alltså har det blivit något som vardagen innehåller.


Vad händer annars i livet!

Barnen växer och frodas, trotsen är på tillbakagång eller i alla fall mycket mindre just nu och försommaren är helt klart här. I helgen var det över 20 grader varmt här, så härligt!


Igår var vi på dopsamtal inför Alvas dop den 9/5. Vi hoppas på strålande sol så vi kan sitta ute på altanen och fira.


Idag har vi förlovningsdag, 2-årig, så ikväll ska vi väl fira lite. Det kanske kan bli lite ost och kex när barnen somnat. Vinet får jag skippa men en cola sitter väl lika fint.

Jag gör ett försök att skippa socker och för mycket onyttigt för att kanske kunna tappa några kilo och komma i form igen men det går så sakta men jag har aldrig bantat och tror mig ha dålig självdiciplin men jag hoppas att jag står ut. Det sägs att man inte ska tappa mer än ett halvt kilo per vecka när man ammar så jag få väl ta fasta på det. Jag får påminna mig om att jag trivs mycket bättre med mig själv 5 kilo mindre.


Nä, nu ska vi äta prisos sill, potatis, gräslök och gräddfil.


Kram från oss.

Ovido - Quiz & Flashcards