Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Therese Franzén - 28 augusti 2008 07:49

UL v.20


Godmorgon!


Natten har bjudit på hemsk "stekt-korv-lukt" då herrn i huset försökte vara snäll och tänka på Elin då han samtidigt som hennes nattning satte igång med Korv Stroganoffen. Vilket betyder att han stekte en hel del falukorv utan att sätta på fläkten. Detta resulterade i att lukten, så småningom, letade sig in i vårt sovrum. Jag med mitt extrema luktsinne, för tillfället, mådde ju inte direkt bra av det där. Så det blev korsdrag mitt i natten :-).

Men jag är utvilad ändå.


I fredags var vi på ännu ett ultraljud, halvägs in i graviditeten. Det var en rätt fantastisk upplevelse då man faktiskt, ännu en gång, inser att det faktiskt finns en pytteliten människan där inne. Nu är ju bebisen så gott som "klar", den ska bara mogna och utvecklas en del. Bebisen var ungefär 13 cm mellan huvud och stjärt, 20 cm mellan huvud och fot.

Barnmorskan gick igenom anatomin på bebisen denna gång. Ryggrad, diafragma, hjärna, hjärta, lårben m.m Det är helt otroligt vad man kan se på UL. Tex. så sa hon att det strecket som finns mellan hjärta och magsäck ska vara där det var, alltså fanns där inget diafragmabråck. Sitter magsäcken ovanför strecket kan det vara ett bråck. Hon kollade också så att alla kammare på hjärtat fanns.

Allt såg bra ut så här långt. Alltid skönt att veta!


Jag känner av små buffar dagligen och i natt, när jag la handen på magen, kände jag för första gången en rejäl buff på handen :-)! MYSIGT!

Ni karlar går verkligen miste om något. Jag kan verkligen förstå att det kan vara svårt att knyta an till bebisen innan den har anlänt. Det är en enorm känsla!


Imorgon bär det av till Stockholm och det ska bli hur skönt som helst. Åka på räkfrossa, gå på Grönan, äta på Sabai och shoppa en smula!


Ha en bra dag!

Kramis från mig.


Dagens :-): buffen kändes bra!!!

Dagens:-(: regn....


Ovido - Quiz & Flashcards