Alla inlägg den 19 december 2008

Av Therese Franzén - 19 december 2008 07:21

Då har man slutat jobba och gått hem på föräldraledighet!

Så skönt och alldeles underbart! Jag har ju visserligenhaft en rätt skön sista månad då jag bara jobbat halvtid men det behövdes för de onda förvärkarna har nästan helt försvunnit. Nu kan de ju gärna komma tillbaka:-) för det är ju bara tre veckor kvar så det får gärna bli dags snart. Mår bra men sover hemskt dåligt vissa nätter och känner mig rätt klumpig och osmidig just nu. Me det vore väl konstigt annars. Är ju helt klart höggravid!


Nu ska man alltså vara hemma i ett helt år, om inte mer. Vet att det låter mycket men det går så snabbt men jag ska verkligen försöka njuta av mammarollen, ännu mer än förra gången.

Idag är Elin för första gången sina fem timmar hos Sivan. När vi väl kommer igång kommer hon att gå där måndag, tisdag och torsdag mellan 9-14.


Igår var vi i alla fall ute med jobbet och åt på Magnolia. Så gott och mycket bättre än ett stressigt julbord. Vi gav klapp till Steve och vi fick klapp av honom, en stooor korg med diverse godsaker. Sen fick Johan en sen 30-årspresent.


Elins märken verkar försvinna mer och mer och vi hoppas verkligen inte att det bara är tillfälligt. Så det kanske var borrelia som hon hade i alla fall. Skönt om det försvinner i vilket fall!


Snart är det jul!

Mysigt!

Idag ska mamma och jag på stan och strosa. Ska försöka hitta en julklapp till herrn men det är inte det lättaste. Frågade om jag fick köpa en lampa till matsalsbordet. Jag skulle tycka det var jättetrevligt men mannen är ju inte lika intresserad av sådant.


I onsdags var mamma och jag på julkonsert med Peter Jöback.

Det var riktigt bra!

Har aldrig sett honom live och med så många låtar men han är ju kanon och så ser han ju förskräckligt bra ut :-)!

Så nu fick vi en liten dos av julstämning och hoppas att den ska späs på dagarna framöver.


Nä, nu ska jag ta fram frukost, klä på Elin och dra dammsugaren i hallen innan vi går till Vårlöken. I eftermiddag ska jag pynta lite.


Kram på er.


Dagens :-): LEDIG, LEDIG, LEDIG....LÄNGE

Dagens :-(: Snön lyser med sin frånvaro, bara smuts och grått och trist

Ovido - Quiz & Flashcards